sunnuntai 31. tammikuuta 2016

#036 Varustepostaus: Ratsastusvarusteeni

Postausaiheiden- ja monesti kuvaajan puuttuessa on pieni postauspula - niinsanotustí. Silloin on päädyttävä tällaisiin vähän keskinkertaisiin ja omasta mielestäni tylsiin postauksiin. Onneksi kuitenkin on videopostausta pian tulossa maastolenkistä, jonka kävimme tänään Saaran ja Sallan kanssa. Se ilmestyy blogiin, kun olen saanut sen muokattua.

Nyt kuitenkin itse postauksen aiheeseen- eli ratsastusvarusteisiin! Itse en ole niinkään laatua katsonut ostellessani, ihan hintaa ja ulkonäköä, mutta suurin osa varusteistani ovat kuitenkin olleet ihan hyviä ja kestäviä.




Minulla on kahdet tällaiset horzen ratsastushousut. Ostan aina kokopaikkaisia, sukkapuntillisia ratsastushousuja, sillä ne ovat mielestäni parhaan malliset ja tuntuiset jalassa. Nuo ruskeat ovatkin ratsatushousuistani vanhimmat ja erittäin kestävät! Ovat minulla olleet vuoden melkein jokapäiväisessä käytössä. Siniset saman malliset housut ovat minulle hiukan liian isot, mutta esin trikoiden kanssa talvella menevät todella hyvin!


Nämä mustat sukkapuntilliset ratsastushousut on ostettu prismasta.  Niitä olen ehtinyt käyttää vasta kerran, mutta ainakin tosi pehmeää ja kivaa materiaalia!




Yksikään paidoistani ei taida olla ihan virallisesti hevospaita, mutta nämä nyt olen ottanut käyttöön ratsastuksessa ja tallilla ollessa. Tottakai käytän myös muita paitoja mutta näitä eniten juuri ratsastaessa. Tuo paita, jossa on noita värikkäitä örkkejä, on oikeasti kerrastopaita, joka on kiva pukea esim. syksyllä tai talvella takin alle!



Sukkia  minulla on kolmet. Ne eivät ehkä kaipaa kummoisempaa esittelyä. Erikseen minulla on myös kilpailu- ja normi ratsastushanskat. Mustat hanskat olen todennut todella hyviksi ja edellisten samanlaisten mennessä rikki, marssin suoraan prismaan ostamaan uudet. Suosittelen!


Kypärä on samaa mallia, kuin halo-rider. Vaikka niistä puhutaan usein huonolla sävyllä- itse pidän mallista ja siitä että se istuu napakasti päähän, eikä heilu silmille esim. laukassa ja ravissa.


Palaurvaliivi on ostettu prismasta. Se on lasten malli, mutta siitä huolimatta tosi mukava ja hyvä. Reunoilla on narukiinnikkeet ja edessä vielä vetskari, joten säätövaraa on runsaasti.

Ratsastussaappaat ovat perus nahkaiset ja ostettu hööksistä. Ihan supermukavat jalassa, mutta miinuksena on että nahanhuolto on aika vaivalloista. Itsellä kuitenkin jalan asento ratsastaessa on parantunut ihan huimasti!



Apujen vahvistamiseen minulla on neljä raippaa (Kyllä, luit oikein xD) ja perus 20mm metalliset kannukset. Kannuksille ei kovin usein ole käyttöä, muuten kuin kisoihin harjoitellessa ja itse kisoissa. Esteillä en Viltsun kanssa käytä ollenkaan kannuksia.

Sitten kisavarusteisiin. Niissä olen halunnut panostaa etenkin mukavuuteen ja siksi takki ja paita ovat joustavaa, teknistä materiaalia, jotka päällä on helppo liikkua. Pidän myös niiden ulkonäöstä.





Ensi viikon sunnuntaiksi yritämme järjestää estevalmennuksen maneesille. Sieltä sitten ainakin jotain postausta luvassa. Lisäksi aion kirjoittaa jossain vaiheessa kauden tavoitteista ja ongelmasta, joka meillä on tälläkin hetkellä, joten pysykää kuulolla!

2 kommenttia: